Levering en verzending. Alles wat je moet weten.

Bij Print-Shop.be werken we enkel samen met de meest betrouwbare partners voor de levering van jouw pakketjes. Pakketten van klein formaat drukwerk worden meestal geleverd door PostNL, terwijl DHL de grote pakketten van groot formaat drukwerk voor zijn rekening neemt.

Verzenden
Bij ieder product vindt je de verschillende verzend mogelijkheden. Afhankelijk van de optie(s) die je kiest wordt het bestelde artikel verzonden. Bestel je voor 10:00 uur en lever je ook voor die tijd alle benodigde bestanden aan dan telt de besteldag als eerste productiedag. Bijvoorbeeld: je bestelt om 9:00 uur op maandag flyers met een levertijd van 5 dagen dan wordt de bestelling op donderdag, de 4de productiedag verzonden,. Doe je dezelfde bestelling om 11:00 uur dan wordt deze op vrijdag (dan de 4de productiedag) verzonden.

Als je kiest voor afhalen in Deerlijk, ontvang je van ons een email zodra de bestelling klaar staat.

Uw bestelling is verzonden
Nadat we uw bestelling geproduceerd hebben, overhandigen we het pakket zo snel mogelijk aan de transporteur. Daarna krijg je van ons een track & trace code per mail, waarmee jouw pakket te volgen is. Als u vanaf dat moment vragen hebt over uw pakket, dan kan je het beste rechtstreeks contact opnemen met de transporteur. Indien door een fout van de bezorgdienst, omdat u niet thuis bent of of door extreem weer uw pakket niet op tijd aankomt, dan kunnen wij daar helaas niet de verantwoordelijkheid voor dragen, omdat dit iets is wat buiten onze macht ligt (de transporteurs hebben volgens hun voorwaarden het recht om de bestelling binnen 5 werkdagen van de afgesproken datum te leveren). We hebben onze bezorgdiensten geselecteerd volgens strenge kwaliteitseisen, om ervoor te zorgen dat uw pakket vrijwel altijd op tijd aankomt.

Wanneer leveren jullie mijn bestelling?
De levertijden per product vind je op onze website. Heb je nog niet besteld,  dan geven we een globale schatting. Heb je wel al besteld, dan kunnen we de leverdatum preciezer bepalen. Let wel op: als je je bestanden aanlevert na de deadline van 10u00 uur of 15u00 (dit verschilt per product) verschuift de leveringsdatum met een dag.

Wat moet ik doen indien mijn zending beschadigd is?

Het is altijd aan de ontvanger om de staat van het pakket te coltrolereren bij ontvangst. Indien er transportschade is, gelieve dan de volgende handelingen uit te voeren:

1. Op de leverbon aftekenen met de opmerking "verpakking pakket beschadigd". Bij elektronisch aftekenen de tekst door de chauffeur laten typen op zijn/haar PDA die hij/zij u aanbied om te tekenen voor ontvangst.

2. Foto maken van de schade aan de verpakkin (totale verpakking tonen op foto).

3. Foto maken van het etiket op de verpakking.

4.Stuur ons de foto's, afgetekende leverbon samen met het ordernummer door op info@print-shop.be. Zo kunnen wij de nodige stappen ondernemen ten aanzien van de transporteur.

Deze handelingen zijn noodzakenlijk om te bewijzen dat uzelf geen schade aan het pakket heeft toegebracht. Als bovenstaande handelingen niet worden gevolgd, kan de transporteur weigeren om verantwoordelijkheid te nemen.

De verantwoordelijkheid van Print-Shop.be vervalt wanneer het pakket is overhandigd aan de transporteur. Vanaf dan draagt die alle verantwoordelijkheid voor het pakket.

Wat moet ik doen als mijn zending niet bevat wat ik heb besteld?
Indien er iets niet klopt met wat u heeft besteld, dient u direct contact op te nemen met Print-Shop.be via telefoon of mail. Wij zullen de producten laten ophalen en vervangen.

Verzendingskosten
Voor de meeste producten brengen we geen verzendingskosten in rekening. Enkel voor grootformaat drukwerk zoals spandoeken of reclameborden, kan een verzendingskost tussen € 7,50 en € 21,00 aangerekend worden, afhankelijk van het bestelde pakket en de hoeveelheid. Tip: hoe meer u in dat geval uw bestelling groepeert, hoe minder verzendingskosten u betaalt. U kan ook kiezen voor een expresslevering. Ook hiervoor kunnen extra verzendingskosten worden aangerekend. Het bedrag van de eventuele verzendingskosten zal ook altijd duidelijk vermeld worden vooraleer u uw bestelling bevestigt en betaalt.

Toch zijn er nog een aantal zaken waar je best rekening mee houdt:

> Een pakket met drukwerk kan snel zwaar wegen. Hou dus rekening met het gewicht als je jouw drukwerk ophaalt of laat ophalen.
> Leveringen worden slechts geleverd tot aan de deur. Leveringen binnenshuis of op een hogere verdieping worden niet aangeboden.
> Voor extra services zoals expresslevering, levering op verschillende adressen, op een andere verdieping dan het gelijkvloers of aan een masspost center, neem je best tijdig contact op met onze klantendienst via info@print-shop.be. Vermeld hierbij steeds je ordernummer voor een snelle opvolging.
> Als je je leveringswijze op het laatste moment nog aanpast, kunnen extra kosten aangerekend worden.
> Het tijdstip van de levering is afhankelijk van de route van de transporteur. Er kan vooraf dus geen leveringstijdstip worden afgesproken.