MENUKAARTEN

Moment a.u.b. Message

 

Menukaarten drukken: zet jezelf op de kaart!

Voor iedere horeca-ondernemer die trek heeft in nieuwe gerechten op de kaart: bij Print-Shop.be kun je menukaarten drukken voor al jouw wisselende gerechten, tijdelijke specialiteiten en verse aanbiedingen. Juist de kaart is heel belangrijk voor jouw restaurant. Een gast komt binnen, je biedt hem de kaart aan en hij maakt een keuze. Denk je dat een "gewone" menukaart printen de manier is om de zaken extra goed te laten lopen? Think twice! Jouw menu is meer dan een stukje papier, het is het begin van de avond voor jouw gasten. Je wilt een menukaart laten drukken die aansluit bij jouw restaurant in stijl, kwaliteit, kleur, in alles! Daarom heeft Drukzo een aantal tips voor je opgesteld die je helpen met een zo goed mogelijk menu drukken!

Menukaart drukken die goed werkt

Freud was een van de eersten die onderscheid maakte tussen de twee niveaus van bewustzijn. Tegenwoordig schatten we dat slechts een derde van ons gedrag wordt bepaald door het bewuste, al het andere door ons onderbewuste. Iedere slimme ondernemer speelt hierop in met zijn kaart. Laat een design op je menukaart printen dat slim rekening houdt met het onderbewustzijn. Waar moet je dan aan denken?

- Geen eurotekens: dat triggert de mensen om te denken aan prijzen, dus automatisch aan niet teveel uitgeven. Je kunt daarom beter alleen de prijzen op je menukaart drukken, omdat jouw gasten toch wel begrijpen dat dit in euro’s is. Bovendien kun je deze het beste in de beschrijving van het gerecht laten bedrukken. Zo kiest men wat ze lekker vinden en niet wat het goedkoopst op de kaart is!

- The sweet spot: bestaat – helaas – niet. Vroeger lieten mensen de gerechten die zij het liefst verkochten rechtsboven op menukaarten drukken. Tegenwoordig weten we dat mensen, ook op de kaart, van links naar rechts en van boven naar beneden lezen. Rechtsboven is bovendien een goede plek om jouw logo te laten zetten. Eentje zonder bedrijfslogo of bedrijfsnaam is immers nauwelijks in huisstijl!

- De onderste en bovenste gerechten: worden het meest gekozen! Dit heeft niks te maken met hoe men leest, maar met waar de keuze liever naar uitgaat. Dit is psychologisch en super handig om mee te nemen in jouw ontwerp!

- Beperkt aanbod: is zowel fijn werken voor de keuken als fijn kiezen voor de gast. Zo voorkom je keuzestress. Je kunt een menu drukken met alles dat je mogelijk kunt bereiden, maar dat is voor niemand handig. Een gevarieerde maar beperkte kaart werkt stukken beter dan een enorm uitgebreide waar ieder gerecht meerdere varianten heeft.

- Foto’s en afbeeldingen: kunnen in je voordeel werken, maar ook overkomen als spam-achtige folders. Je wilt geen menukaart laten drukken die je gasten als vervelend ervaren! Overweeg bijvoorbeeld het gebruik van illustraties, als dat bij jouw stijl past. Kies je toch voor foto’s, wees dan kritisch in hoeveel je gebruikt en wat je laat zien.

- Opgedeeld in blokken: geeft de meeste rust én houdt het overzichtelijk voor de lezer. Een menukaart printen kan iets zijn waar de chefs erg enthousiast van worden. Dit gerecht moet in het midden, deze ernaast, boven, onder… Door het menu in blokken te verdelen, creëer je automatisch secties waar gerechten bij elkaar komen. Voorspelbaremenu's zijn goede menu’s!

Laat een menukaart drukken die lang mooi blijft

In een branche waar alles om kwaliteit gaat, zoals de horeca, wil je dat alles tot in de puntjes verzorgd is. Een menukaart drukken die fletse kleuren heeft of na een tijd vervaagt schiet niet op. Bij Print-Shop.be focussen wij op het eindproduct. Door ons aan de hoogste kwaliteitseisen te houden en de beste producten te gebruiken, zorgen we ervoor dat al jouw printwensen vervuld worden.