Als bedrijf is het erg belangrijk om een passende en herkenbare huisstijl te hebben. Hier hoort het drukken van professionele visitekaartjes natuurlijk ook bij. Met allerlei verschillende soorten visitekaartjes kan het zo zijn dat je niet weet wat het best bij jou zal passen. Zo hebben we bij Print-Shop.be de goedkoopste standaard kaartjes, waarbij je kan kiezen of je rechte of ronde hoeken wilt. Plastic kaartjes, voor een hoogwaardige en professionele uitstraling. Spot UV kaartjes, die de belangrijkste details over jouw bedrijf extra laten opvallen, en nog veel meer. Genoeg om uit te kiezen dus!
Visitekaartjes zijn een investering in je bedrijf. Je wilt dus dat ze van hoge kwaliteit zijn, en jouw merk zo goed mogelijk vertegenwoordigen. Met visitekaartjes laat je je professionaliteit zien. Maar hoe zorg je ervoor dat je visitekaartjes een goede indruk achter laten? En wat zet je op je visitekaartjes? Het verschilt per branche en bedrijf, maar zorg vooral dat je contactgegevens, en wat je doet, goed tot hunrecht komen.
Met zo’n groot assortiment aan visitekaartjes kan het lastig kiezen zijn. Het is altijd goed om een ontwerp te kiezen dat bij jouw huisstijl en bedrijf past. Houd rekening met de vorm, grootte en afwerking van jouw product. Denk hier tijdig over na, zodat je dit in je ontwerp kan verwerken.
Je keuzes hierin beïnvloeden ook welke afwerking je kiest. Spot UV legt bijvoorbeeld de nadruk op jouw beeld, zoals je logo of foto, terwijl een letterpress kaartje meer nadruk op je tekst legt. Afhankelijk van wat voor bedrijf je hebt kan je dus kiezen waar je nadruk op wilt leggen.
Houd wel je budget in gedachten. Je kan je visitekaartjes zo duur maken als je wilt, maar als je een krap budget hebt zijn er genoeg opties voor goedkope visitekaartjes. De standaard visitekaartjes zijn bijvoorbeeld de goedkoopste optie.
Met dit in het achterhoofd kan je de juiste keuze voor jouw bedrijf maken. Een visitekaartje blijf je vaak ontwikkelen en aanpassen, met als resultaat de beste versie. Zo kun je jezelf goed presenteren en bij je klanten of partners in gedachten blijven!